Express siuntimo įtaka Kalėdinei prekybai ETSY platformoje

Kaip express siuntimo paslaugos skatina elektroninę prekybą užsienyje

Jau beveik dešimtmetį kuriu ir parduodu rankų darbo, tradiciniu būdu veltą avalynę Etsy platformoje. Per tuos metus daug laiko praleidau gilindamasi į verslo procesų optimizavimą bei pardavimų skatinimą, o vienas mano verslą ilgiausiai varginusių iššūkių buvo noras, kad ekrane matomas daiktas fiziškai atsidurtų pas jo gavėją kiek įmanoma greičiau.

Manau, kad mūsų amatininkai ir dizaineriai į savo darbus vis dar žiūri labiau kaip į kūrinius, o ne kaip į gaminius, nenoriai vadovaujasi rinkos taisyklėmis, o siuntimo svarbą nuvertina, todėl jų internetinės parduotuvės nefunkcionuoja taip gerai, kaip galėtų.  Net jei parduodamos prekės tikrai patrauklios ir kokybiškos, tačiau negali pasiekti savo pirkėjo laiku, visos į gamybą įdėtos pastangos nueina veltui – klientas lieka nepatenkintas. Tuo metu optimizuotas siuntimo procesas teikia ilgalaikę naudą pardavėjui: ilgina šventinės prekybos laikotarpį, gerina elektroninės parduotuvės įvaizdį, didina pasitenkinimą gaminiu ir taip – teigiamų atsiliepimų apie parduotuvę skaičių.

Norėdami sėkmingai parduoti produkciją užsienio rinkose (JAV, Kanadoje, Jungtinėje Karalystėje), turite įvertinti savo elektroninę parduotuvę vartotojų akimis. Palyginkite ją su kitų kūrėjų paskyromis didžiausiose pardavimo platformose Amazon.com, Etsy.com: pamėginkite į krepšelį įsidėti prekę, patikrinti apmokėjimo, siuntimo, grąžinimo sąlygas ir trukmę. Taip suprasite, kad konkuruojate ne vien prekėmis, bet ir pristatymo sąlygomis, o jūsų pasirinkti metodai gali būti neveiksmingi tose rinkose, į kurias orientuojatės. Pavyzdžiui, dažnai pasitaikanti klaida – siųsti prekes į užsienį pašto siuntomis, kurios, galbūt, tenkina privačių vartotojų poreikius, bet tikrai ne verslo.

Žemiau pateiktas grafikas – sėkmingai Etsy platformoje prekiaujančios parduotuvės metiniai bei gruodžio mėnesio pardavimai netaikant express siuntimo (2012 m.) ir 2013 m. pardavimai, kai jau buvau įdiegusi express siuntimo paslaugą. Šios kreivės parodo, jog siųsdama siuntinius paštu kiekvienais metais netekdavau didelės pelno dalies: mano prekyba sustodavo gruodžio mėnesio pradžioje, kai JAV rinkoje intensyvus pirkimas prasidėdavo tik antrąją gruodžio savaitę. Būtent tuo metu lietuviškos elektroninės parduotuvės turi baigti prekiauti pasaulinėje rinkoje, nes gaminius išsiuntus paštu, jie fiziškai nebepasiekia gavėjų prieš šventes. Metai iš metų prieš Kalėdas prarasdavau kone visą užsakymų mėnesį, kai vyko didžiausi pardavimai.

Antroje grafoje matyti, ką pasiekiau parduotuvėje įdiegusi express siuntimo paslaugas, t.y. galimybę pristatyti prekę per 1-4 dienas, nuo durų iki durų.  Įdiegus express siuntimą, gruodis tapo pelningesnis nei lapkritis:  intensyvumo piką pardavimai pasiekė paskutinio metų mėnesio viduryje, o sumažėjo tik prieš pat šventes. 2014-2015 metais matyti tos pačios tendencijos – gruodžio mėnesio antrąją-trečiąją savaitėmis prekyba buvo intensyviausia.

untitled-1

Tačiau jei express siuntimo privalumai tokie aiškūs, kodėl didžioji dalis mūsų vis dar siunčia gaminius paštu? Mano rankdarbių verslas yra vidutinis,  todėl puikiai žinau trukdžius norint gauti palankias siuntimo sąlygas tarpautinėse siuntų gabenimo įmonėse. Smulkus verslas nesugeba užtikrinti stabilaus siuntų skaičiaus, todėl derybose dėl kainų turi nusileisti. Dar labiau nepasiseka tiems, kurie turi pradedančiųjų verslo statusą – užsiima individualia veikla ar veikia pagal verslo liudijimą – jie neatitinka tarptautinių siuntėjų taikomų reikalavimų, tad net negali pretenduoti į express siuntimo galimybę.

Visgi sprendimas yra: tai – SIUNTIKAS.lt , Lietuvos kūrėjai, amatininkai, dizaineriai  gali siųsti express siuntinius už prieinamą kainą, nesvarbu, koks būtų jų verslo statusas ar siuntų skaičius. Įsigilinę į kiekvieno kliento darbo specifiką, „Siuntiko“ komandos nariai – o visi jie patys yra vadinamieji “full-time” įvairiose platformose prekiaujantys kūrėjai ir amatininkai taip pat pataria, kaip patraukliai pirkėjui pateikti informaciją apie prekių pristatymą, teisingai supakuoti siuntas sumažinant siuntimo išlaidas, išrinkti tinkamiausią siuntimo formą priklausomai nuo siuntimo laiko ir kainos.