Apie prekių siuntimą bei pristatymą – ką būtina žinoti….

E. komercijos įmonėms prekių siuntimas yra vienas iš didžiausių iššūkių. Galite parduoti labai kokybiškus produktus, tačiau jei jie nepasieks pirkėjo laiku, visos į gamybą įdėtos pastangos nueis veltui – klientas liks nepatenkintas.

Nors siuntimas gali atrodyti sudėtingiausia ir nuobodžiausia verslo pusė, o tinkamo pristatymo sprendimo paieškos gali užtrukti, jos – būtinos.

Užduočių planas

  1. Nuspręskite, kas mokės už siuntimą.
  2. Suskirstykite savo gaminius į grupes pagal svorį arba matmenis.
  3. Paskaičiuokite kiekvienos produktų grupės, kurią parduosite, svorį arba tūrinį svorį.
  4. Pasirinkite įpakavimą. Tai padarę galėsite tiksliau nustatyti standartinio bei greitesnio (express)  siuntimo kainas.
  5. Būtinai klientui siūlykite standartinį siuntimą ir papildomai bei greitesnį – express siuntimą.
  6. Pasirinkite siuntimo įmonę, su kuria bendradarbiausite.

1. Kas moka: pirkėjas ar pardavėjas?

Nemokamas standartinis prekių siuntimas

Norėdamos pritraukti pirkėjus parduotuvės vis dažniau ryžtasi taikyti nemokamo siuntimo paslaugą. Tokiose rinkose kaip JAV tai jau tampa būtinybe.

Tačiau patys suprantate, vienai iš pusių prekių siuntimas turi kainuoti. Todėl turite tris galimybes:

  • Pakelti prekės kainą, kad ji padengtų siuntimo kainą (moka pirkėjas).
  • Sumokėti pilną siuntimo kainą iš savo maržų (mokate jūs).
  • Truputį padidinti prekės kainą, kad ji dalinai kompensuotų siuntimo išlaidas (mokate ir jūs, ir pirkėjas).

Taip pat galite pirkėjams pasiūlyti nuolaidos kodą nemokamam siuntimui arba taikyti nemokamą siuntimą nuo tam tikro krepšelio dydžio. Pastaroji strategija gali padėti padidinti vidutinį pirkėjo krepšelį, tačiau mokėti už siuntimą vis vien teks jums.

Tradiciškai nemokamo siuntimo galimybė express paslaugoms netaikoma.

Ar skaičiuosite siuntimo kainą individualiai?

Kiekvienam gaminiui skaičiuokite tikslią siuntimo kainą pagal pakuotės matmenis ir svorį.

Ar nustatysite vienodą kainą visoms siuntoms?

Ši strategija veikia geriausiai, kai savo produktus galite suskirstyti į keletą panašaus dydžio ir svorio produktų grupių. Kiekvienai grupei nusatatykite apytiksles siuntimo kainas pagal prekių svorius ir matmenis. Pasirinkę šį variantą, turite įsitikinti, kad pirkėjo mokama kaina nebus drastiškai didesnė ar mažesnė už tikrąją.

Express siuntimo kainos skaičiavimas

Express siuntimo įmonės kainas skaičiuoja atsižvelgę į pakuotės dydį, svorį, siuntėjo šalį, gavėjo šalį ir papildomas paslaugas (sekimą, draudimą ir t.t.).

Šis siuntimo būdas ypač pasiteisina prieš didžiausias sezonines šventes, paskutinės minutės pirkimų atveju, taip pat tam tikroms proginių prekių grupėms (vestuvės, šeimos šventės).

Kiekvienas rinkos žaidėjas taiko truputį skirtingas formules kainoms skaičiuoti. Kartais express siuntimo kaina pardavėjui gali atrodyti nelogiška palyginus su prekės kaina, bet express siuntimo galimybė yra viena iš privalomų turėti opcijų jūsų el. komercijos svetainėje.

Siuntikas leidžia siųsti siuntas DHL, Fedex, DHL Global Mail, TNT, DPD kurjeriais: taigi visada galėsite rinktis geriausią kainą, priklausomai nuo Jūsų siuntinio įpatumų. Be to, mūsų komanda savo klientus nemokamai konsultuoja e-komercijos bei siuntimo klausimais.

Sekite savo maržas

Norėdami būti sėkmingi e-komercijos srityje, privalote sekti savo pelno maržas. Kadangi siuntimo išlaidos yra sąlyginai didelės, nepasidarę namų darbų, neįvertinę jų kainos, prarandate nemažai finansų.

Dauguma pradedančiųjų būna šokiruoti pamatę, kad net ir nedideli prekės kainos pokyčiai turi labai didelę įtaką galutinei mokėtinai sumai.

Todėl prieš nustatydami prekės kainą, susidarykite lentelę, panašią į nurodytą žemiau.

Prekės kaina $10
Pakuotė $0.50
Siuntimo kaina $7.50
Muitas (jei jį dengiate) $0.00
Kreditinės kortelės mokestis $2.50
Pelno marža 50%
Bendra kaina $30.75

Pakuotė ir marketingas

Elektroninei prekybai augant, didėja ir apsiperkančiųjų lūkesčiai.  Jei prieš dešimt metų pakuotė ir siuntimas buvo suprantami tik kaip būdai gauti prekę, tai dabar vis daugiau žmonių nori, kad pristatymas būtų jų apsipirkimo patirties dalis.

Prekių įpakavimas gali padėti išsiskirti iš konkurentų. Puikus to pavyzdys – „Trunk Club“ prenumerata. Kartą į mėnesį prenumeratoriams atsiunčiama atrinktų vyriškų drabužių ir aksesuarų kolekcija. Iš  aibės pirkėjų video YouTube, galite suprasti, kad būtent įpakavimas yra kliento patirties pamatas.

Pasaulyje, kuriame plastikiniai gamyklų maišeliai ir čekiai, parašyti juodu ant balto, yra standartinė klasika, mažos detalės pirkėjams kelia didelį įspūdį.

Prieš siųsdami prekes pirkėjams, turite įvertinti įpakavimo saugumą. Aprangą siųsti paprasčiau – drabužius galite dėti į pakavimo maišą  – tačiau su daugeliu kitų daiktų taip lengvai neišsiversite – teks naudoti burbulinę juostą, pakavimo dėžes.

Kadangi siuntos kaina didėja priklausomai nuo jos svorio ir dydžio, įsitikinkite, kad padarėte viską, jog juos kiek įmanoma sumažintumėte.

Daugiau informacijos, kaip saugiai įpakuoti siuntinius, rasite mūsų svetainės skiltyje „Siuntinių pakavimas”.

Draudimas ir sekimas

Nors šių paslaugų kainos priklauso nuo įmonės, su kurias pasirinksite bendradarbiauti, daugumoje jų draudimas ir sekimas yra nebrangūs. Šios galimybės išties suteikia saugumo – jūs žinote, kur yra jūsų siuntinys, ir esate ramus dėl jo vertės kompensavimo vienu iš retų pradingimo atvejų.

Muitinės deklaracijos ir papildomi mokesčiai

Jei prekes siunčiate už savo šalies ribų, jums svarbu teisingai užpildyti muitinės deklaraciją. Importo šalies muitinėje šios formos nurodo, kas yra pakuotės viduje, kiek tai kainuoja, ar tai prekė ar dovana.

Jei prekei atvykus į gavėjo šalį, jai bus taikomi papildomi mokesčiai ir už juos bus atsakingas pirkėjas (gavimo metu teks susimokėti), informuokite jį apie tai iš anksto.

Prekių sandėliavimas

Sandėliai gali tapti puikia alternatyva prekių pristatymui: sandėliuojant, daugeliu atveju, jūsų sandėliavimo partneris pats pasirūpina prekės pristatymu ir/ar grąžinimu.

Privalumai

  • Pigesnius prekių siuntimas. Kadangi iš sandėlių siunčiami dideli siuntinių kiekiai jie turi žymiai geresnes siuntimo kainas ir/arba yra integruoti su didžiosiomis logistikos kompanijomis, kas suteikia prieigą prie didelės siuntimo pasirinkimų galimybės.
  • Trumpesnis pristatymo laikas. Strategiškai teisingai pasirinkę partnerius, būsite garantuoti, kad jūsų prekė atsidurs arčiau pirkėjo.

Trūkumai

  • Prekės ženklo patirtis. Jei pakuotė yra jūsų prekės ženklo išskirtinė savybė (kaip „Trunk Club“) ir jei savo darbus kūrėte pagal užsakymą, nusprendę perkelti dalį produktų į sandėlius, rizikuojate prarasti tapatybę.
  • Papildomi mokesčiai. Pradėję sandėliuoti savo prekes, turėsite mokėti sandėliavimo, paėmimo bei pakavmo mokesčius.

Pabaigai

Kiekvienas verslas turi savo ypatumų, todėl sukurti vienodų siuntimo taisyklių visiems neįmanoma.

Manote, kad jau turite geriausias galimybes?  Nebūtinai. Tam, kad įsitikintumėte, reguliariai peržiūrėkite savo strategiją, pakuotes, partnerius ir siuntėjus.

Įrašas padarytas remiantis Thea Earl (kartu su Mike McGuire ir Desirae Odjick)  straipsniu  „The Beginner’s Guide to Ecommerce Shipping and Fulfillment“ , Shopify 2018-05-06.