13 Instagram marketingo taisyklių verslui

Kasdien Instagram’e naršo daugiau nei 500 milijonų vartotojų. Sparčiai populiarėjantis vaizdų socialinis tinklas pasižymi dideliu vartotojų susidomėjimu ir paveikumu produktams, todėl jis –  ne tik puikus reklamos kanalas, bet ir savotiška paieškos programa. 

Pastaraisiais metais Instagram itin daug investuoja į priemones, skirtas stiprinti  vartotojų bendruomenes, prekės ženklus. Tačiau kaip ir kiekviena kita turinio kūrimo platforma, taip ir Instagram’as turi savo specifiką. Ją trumpai aptarsime žemiau.

13 Instagram patarimų verslui

  1.      Būkite matomi

Jūsų tikslas Instagram‘e – palaikyti savo esamą auditoriją ir, tuo pat metu, pritraukti naują. Dalinimasis susidomėjimą keliančiomis nuotraukomis padeda įgyvendinti pirmąjį tikslą, bet norėdami sudominti naujus vartotojus, turite imtis kitų priemonių.  Pirmoji ir pati svarbiausia: tinkami hashtag‘ai, kurie jūsų nuotraukas paverčia matomomis paieškos varikliuose.

Instagram leidžia panaudoti iki 30 hashgtag’ų po viena nuotrauka, tad atsirinkite kruopščiai. Populiariausi tinkle naudojami hashtag’ai (#love, #friends, #summer, #follow ir t.t.) gali padidinti jūsų žinutės like’ų skaičių, bet vargu, ar jie pritrauks ilgalaikę, lojalią auditoriją:  juos naudojančios nuotraukos paieškos langeliuose leidžiasi žemyn itin greit. Nepadauginkite ir labai retų raktažodžių – nors jų paieškose stovėsite ilgai, norimos auditorijos galite ir iš vis nesusilaukti.

Hashtag‘ai nepakeičiami ne tik po jūsų paskyros nuotraukomis, bet ir sparčiai populiarėjančiame Stories laukelyje. Dabar, kai vartotojai gali sekti ir hashtag‘us, nuotrauka ar video su specifiniu hashtag‘u tampa matoma visiems, kurie jį seka.

Jei turite laiko ir noro tyrinėti Instagram platybes, hashtag’ų galite ieškoti rankiniu būdu. Visgi žymiai paprasčiau yra pasinaudoti viena iš šimtų raktažodžius generuojančių programėlių, pvz.  IconoSquare ar Websta. Nepamirškite reguliariai patikrinti ir turinio konkurentų paskyrų – jų naudojami hashtag‘ai gali duoti gerų įžvalgų, kas varotojus pritraukia, ir kas ne.  

Instagram hashtag tvarkyklė

  1.      Kas slepiasi už filtrų

Pastebėta, kad Instagram vartotojai vienus filtrus mėgsta labiau nei kitus. Iconosquare duomenimis, populiariausi vartotojų naudojami filtrai yra: Normal (No Filter), Clarendon, Juno, Lark, Ludwig. Na o TrackMaven tyrimas atskleidė, kad  Mayfair, Hefe, and Ludwig labiausiai atkreipia vartotojų dėmesį, kai atsiduria tarp kitų nuotraukų.

Tačiau nepulkite daryti išvados, kad ant visų nuotraukų reikės dėti šiltą retro filrą – anaiptol. Jums svarbu pažinti tikslinę produkto auditoriją, bendruomenę ir formuoti prekės ženklo įvaizdį pagal ją, o ne aklai vaikytis mados.

Instagram filters statistika

  1.   Kaip atsirasti tinkamoje vietoje, tinkamu metu

Internete gausu informacijos bei programėlių, padedančių tirti savo auditoriją. Atsižvelgę į tikslinės grupės gyvenąmąją vietą, laiko zoną, pomėgius ir įpročius, galite nesunkiai susiplanuoti, kada naujienų lauke atsiradusią nuotrauką pastebės daugiausiai žmonių.  Mokamos programos, tokios kaip Iconosquare, leidžia grafiškai matyti, kada naujiena turi būti paviešinta jūsų paskyroje. Dar daugiau – vis daugiau apps‘ų siūlo žinučių planavimo funkciją.

Tačiau jei jūsų instagram‘o veikla dar tik įsibėgėja,  nebūtina pulti leisti pinigų: Instagram Analytics for Business accounts taip pat teikia nemokamą bendro pobūdžio statistiką apie jūsų sekėjų gyvenamasias vietoves bei aktyvumą socialiniame tinkle.

Iconosquare Instagram time schedule

  1.   Konkurentus laikykite arti

Vienas iš paprasčiausių būdų atrasti savo tikslinę auditoriją Instagram‘e – stebėti konkurentus. Jie ne tik pasufleruoja naudingus hashtag‘us, bet ir pateikia potencialių jūsų paskyros sekėjų sąrašą… Norėdami atkreipti vartotojų dėmesį į save galite: a) pradėti sekti atskirus vartotojus b) sekti ir like‘inti jų nuotraukas c) sekti, like‘inti nuotraukas, pridėti vieną kitą komentarą nuo savęs. Siekiant pritraukti potencialius sekėjus galioja viena taisyklė: kuo daugiau darbo įdėsite, tuo daugiau grįžtamojo ryšio susilauksite. Tačiau nepamirškite, kad bet koks noras šią strategiją automatizuoti prieštarauja naudojimosi Instagram socialiniu tinklu taisyklėms.

  1.   Apie reklamą kituose profiliuose

Atsiliepimai apie šią sekėjų pritraukimo priemonę yra prieštaringi. Kad ja pasinaudoję gautumėte kuo geresnį rezultatą, turite kruopščiai atlikti namų darbus: pavyzdžiui, jei parduodate vietos rinkai skirtą kosmetiką, atsirinkite šioje rinkoje populiarius makiažo tinklaraštininkus (Instagram paskyroje nurodytas elektroninis paštas, padeda suprasti, ar asmuo reklamuoja kitus savo paskyroje). Atsirinktų kandidatų paklauskite, kokiomis sąlygomis jie sutiktų pasidalinti jūsų produktu. Jei esate unikalių gaminių kūrėjas – nusiųskite jiems išmėginti savo produkciją. Atminkite, kuo natūraliau būsite pateikti jų paskyrose, tuo didesnio ilgalaikio vartotojų susidomėjimo galite tikėtis.

Atsargiai – nesirinkite vien didelį sekėjų būrį turinčių paskyrų. Kartais mažesnė, bet labiau vartotojus pritraukianti, komentarų pilna paskyra, yra žymiai patrauklesne.

  1.   Nepamirškite, kur esate

Deja, bet geotag‘ai instagram‘e vis dar nepelnytai ignoruojami – vietovė, kaip ir hashtag‘ai, yra puikus būdas pritraukti naujų sekėjų. Jei jūs prekiaujate vietinėje rinkoje, vietovės pamiršti nevalia, o jei jūsų pirkėjai gyvena kitur, tada jūsų gyvenamoji vieta gali tapti puikia kuriamos istorijos apie produktą dalimi.

  1.   Pirmasis įspūdis

Kai naujas vartotojas atsiduria jūsų Instagram paskyroje, turite vos kelias sekundes jį sudominti. Laimei, neseniai Instagram paleido naują priemonę, padedančią greit atskleisti pagrindinius jūsų verslo „kabliukus“ – Stories Highlights.

Įprastos Istorijos socialiniame tinkle dingsta po 24 valandų, tačiau Highlights padeda jas ir vėl atgaivinti. Stories Highlights panaudojimo galimybės – neišiamiamos! Leiskite šiai funkcijai tapti jūsų paskyros papuošalu. Naudokitės galimybe paskyros viršuje „prikabinti“ trumpą savo prekės ženklą pristatantį video filmuką, populiariausių produktų nuotraukas. Jei esate kelionių blogger‘is – pasidalinkite istorijomis iš paskutinių šalių, po kurias keliavote.  

  1.   Klausyti svarbiau nei kalbėti

Tekste jau minėjome, kad mažos paskyros su dideliu sekėjų įsitraukimu dažnai naudingesnės nei like‘us generuojantys, bet daugiau jokio grįžtamojo ryšio nekuriantys gigantai. Todėl reguliariai suteikite savo sekėjams galimybę komentuoti jūsų profilį: klauskite jų, atsakykite į komentarus, įtraukite į diskusiją.

Panašiai kaip daro Youtube‘riai , reguliariai paskatinkite jus sekti – taip padėsite apsispręsti tiems, kurie vis atranda jūsų nuotraukas, bet dar nėra paspaudę magiškojo mygtuko „Follow“.

  1.     Nepraleiskite galimybių

Socialiniuose tinkluose reguliariai atsiranda vis nauji trend’ai – temos ar problemos, kurias populiaru sekti, aptarti, paminėti. Nevenkite jų, nes tai – galimybė naujiems vartotojams jus atrasti. Pasinaudoję viešai prieinamomis priemonėmis, tokiomis kaip Google Trends, visada rasite įkvėpimo naujai nuotraukos ar video temai. Na o jei Instagram nuotraukas planuojate iš anksto ir neturite laiko „žaidimams“, bent jau paminėkite jūsų prekės ženklui svarbias šventes, pažymėdami jas Instagram naudojamais hashtag‘ais. ( Pvz.  #NationalCoffeeDay)

  1.  Visi nori dovanų

Tradicinė marketingo priemonė – konkursas –sužibėjusi facebook paskyrose, greit prasiskynė kelią ir į Instagram‘ą.  Vienintelis konkurso trūkumas – jums reikia būti subūrus bent minimalų sekėjų skaičių, kad komentaruose po žinute nešvilpautų vėjai… Tad, jei kritinę masę pasiekti pavyko, paspartinkite jos gausėjimą konkursu, panašiai kaip facebook, ragindami sekėjus komentuoti bei žymėti draugą. Šis būdas ne tik didina vartotojų įsitraukimą (kas itin svarbu Instagram paieškos sistemai), bet ir atveda į jūsų paskyrą naujų vartotojų per asmenines rekomendacijas.

Prieš rengdami Instagram konkursą, nepamirškite patikrinti paskyros taisyklių – promotion guidelines.

  1.  Išlaikykite nuoseklų turinį

Jūs įgyjate sekėjų ne dėl savo praeities žinučių, o dėl to, kad žmonės nori pamatyti, kas vyks toliau. Todėl būkite nuoseklūs – kurkite atpažįstamą, lūkesčius patvirtinantį nuotraukų stilių ir turinį. Peržvelkite savo biografiją ir devynias paskutines nuotraukas: ar jas kas nors jungia? Ar jus aplankęs žmogus gali pasakyti, kas jūs esate ir kuo jūs dalinsitės toliau?

  1.  Saugokite savo sekėjus

Gauti sekėjų yra viena, bet juos išlaikyti – visai kas kita. Atidžiai sekite savo profilio būklę, lyginkite ją su konkurentais, analizuokite, kurios žinutės ir kodėl pritraukė jūsų auditoriją.

  1.  Sekite tinklo naujienas

Instagram ir jį aptarnaujančios programėlės tobulėja kasdien, teikdamos jums naujas priemones ir galimybes pritraukti savo auditoriją. Todėl nesustokite. Domėkitės ateitimi, ieškokite, kaip greičiau ir profesionaliau kurti turinį, analizuoti jo suteiktus rezultatus.

Daugiau techninių gudrybių ir priemonių rasite Shopify pranešime, kuriame aptariami TOP įrankiai Instagram verslo profiliuiParengta naudojantis Shopify informacija.