Apie prekių siuntimą bei pristatymą – ką būtina žinoti….

Galite parduoti labai kokybiškas prekes, tačiau jei jos nepasieks pirkėjo laiku, visos į gamybą įdėtos pastangos nueis veltui – klientas liks nepatenkintas.  Mūsų klientai į savo darbus vis dar žiūri labiau kaip į kūrinius, o ne kaip į gaminius, nenoriai vadovaujasi rinkos taisyklėmis, o siuntimo svarbą nuvertina, todėl jų internetinės parduotuvės nefunkcionuoja taip gerai, kaip galėtų. Nepasimeskite, perėjus visus reikalingus atlikti žingsnelius, prekių siuntimas tap pliusu, o ne minusu!

Užduočių planas

  1. Nuspręskite, kas mokės už siuntimą.
  2. Suskirstykite savo gaminius į grupes pagal svorį arba matmenis.
  3. Paskaičiuokite kiekvienos produktų grupės, kurią parduosite, svorį arba tūrinį svorį.
  4. Pasirinkite įpakavimą. Tai padarę galėsite tiksliau nustatyti standartinio bei greitesnio (express)  siuntimo kainas.
  5. Būtinai klientui siūlykite standartinį siuntimą ir papildomai bei greitesnį – express siuntimą.
  6. Pasirinkite siuntimo įmonę, su kuria bendradarbiausite.

Kas moka: pirkėjas ar pardavėjas?

Nemokamas standartinis siuntimas

Norėdamos pritraukti pirkėjus parduotuvės vis dažniau ryžtasi taikyti nemokamo siuntimo paslaugą. Tam tikrose rinkose , pvz. JAV nemokamas siuntimas yra būtinybė.

Tačiau kaip patys suprantate, siuntimas nėra nemokamas – jūs turite pasirinkti, kas padengs šias išlaidas.

Turite tris galimybes:

  • Pakelti prekės kainą, kad ji padengtų siuntimo kainą (moka pirkėjas).
  • Sumokėti pilną siuntimo kainą iš savo maržų (mokate jūs).
  • Truputį padidinti prekės kainą, kad ji dalinai kompensuotų siuntimo išlaidas (mokate ir jūs, ir pirkėjas).

Jūs taip pat galite pirkėjams pasiūlyti nuolaidos kodą nemokamam siuntimui arba taikyti nemokamą siuntimą nuo tam tikro krepšelio dydžio. Pastaroji strategija gali padėti padidinti vidutinį pirkėjo krepšelį, tačiau mokėti už siuntimą vis vien teks jums.
Tradiciškai nemokamo siuntimo galimybė Express siuntimui yra netaikoma.

Paskaičiuoti individualią siuntimo kainą

Kiekvienam gaminiui skaičiuokite tikslią siuntimo kainą pagal pakuotės matmenis ir svorį

Nustatyta siuntimo kaina

Ši strategija veikia geriausiai, kai savo produktus galite suskirstyti į keletą panašaus dydžio ir svorio produktų grupių. Kiekvienai grupei nusatatykite apytikles siuntimo kainas pagal prekių svorius ir matmenis. Pasirinkę šį variantą, turite įsitikinti, kad pirkėjo mokama kaina nebus drastiškai didesnė ar mažesnė už tikrąją.

Express siuntimo kainos skaičiavimas

Express siuntimo įmonės kainas skaičiuoja atsižvelgę į pakuotės dydį, svorį, siuntėjo šalį, gavėjo šalį ir papildomas paslaugas (sekimą, draudimą ir t.t.). Kiekvienas rinkos žaidėjas taiko truputį skirtingas formules kainoms skaičiuoti. Kartais Express siuntimo kaina pardavėjui gali atrodyti nelogiška palyginus su prekės kaina, bet express siuntimo galimybė yra viena iš „must have“ opcijų jūsų el. komercijos svetainėje. Įpatingai šis siuntimo būdas pasiteisina prieš didžiausias sezonines šventes, „paskutinės minutės“ pirkimų atveju, taip pat tam tikroms proginių prekių grupėms (vestuvės, šeimos šventės). Rekomenduojame naudotis Siuntiko paslaugomis Lietuvoje. Siuntike yra galimybė siųsti siuntas DHL, Fedex, DHL Global Mail, TNT, DPD kurjeriais – taigi visada galėsite rinktis geriausią kainą, priklausomai nuo Jūsų siuntinio įpatumų. Siuntikas savo klientus nemokamai konsultuoja e-komercijos bei siuntimo klausimais.

Sekite savo maržas

Norėdami būti sėkmingi e-komercijos srityje, privalote sekti savo pelno maržas. Kadangi siuntimo išlaidos yra sąlyginai didelės, nepasidarę namų darbų, neįvertinę jų kainos, prarandate nemažai finansų.

Todėl prieš nustatydami prekės kainą, susidarykite lentelę, panašią į nurodytą žemiau. Dauguma pradedančiųjų būna šokiruoti pamatę, kad net ir nedideli prekės kainos pokyčiai turi labai didelę įtaką galutinei mokėtinai sumai.

Prekės kaina $10
Pakuotė $0.50
Siuntimo kaina $7.50
Muitas (jei jį dengiate) $0.00
Kreditinės kortelės mokestis $2.50
Pelno marža 50%
Bendra kaina $30.75

Pakuotė ir marketingas

Elektroninei prekybai augant, didėja ir apsiperkančiųjų lūkesčiai.  Jei prieš dešimt metų pakuotė ir siuntimas buvo suprantami tik kaip būdai gauti prekę, tai dabar vis daugiau žmonių nori, kad pristatymas būtų jų apsipirkimo patirties dalis.

Prekių įpakavimas gali būti efektyvus būdas, kaip išsiskirti iš konkurentų. Puikus to pavyzdys – „Trunk Club“ prenumerata. Kartą į mėnesį prenumeratoriams yra atsiunčiama atrinktų vyriškų drabužių ir aksesuarų kolekcija. Iš nuotraukų apačioje ir aibės patenkintų pirkėjų video youtube kanale, galite suprasti, kad būtent įpakavimas yra kliento patirties pamatas.

„Everlane“  – dar vienas puikus pakavimo kaip rinkodaros elemento pavyzdys. „Everlane“ produktai atvyksta įpakuoti į craft popierių su įmonės lipduku ir padėkos rašteliu, skatinančiu pirkėjus pasidalinti gautos prekės nuotrauka socialinių medijų kanalais.

Pasaulyje, kuriame plastikiniai gamyklų maišeliai ir čekiai, parašyti juodu ant balto, yra standartinė klasika, mažos detalės pirkėjams kelia didelį įspūdį.

Prieš siųsdami prekes pirkėjams, turite įvertinti įpakavimo saugumą. Aprangą siųsti paprasčiau – drabužius galite dėti į pakavimo maišą  – tačiau su daugeliu kitų daiktų taip lengvai neišsiversite – teks naudoti burbulinę juostą, pakavimo dėžes. Kadangi siuntos kaina didėja priklausomai nuo jos svorio ir dydžio, įsitikinkite, kad padarėte viską, jog juos kiek įmanoma sumažintumėte.

Daugiau informacijos, kaip saugiai įpakuoti siuntinius, rasite mūsų svetainės skiltyje „Siuntinių pakavimas”.

Draudimas ir sekimas

Nors šių paslaugų kainos priklauso nuo įmonės, su kurias pasirinksite bendradarbiauti, daugumoje jų draudimas ir sekimas yra nebrangūs. Šios galimybės išties suteikia saugumo – jūs žinote, kur yra jūsų siuntinys, ir esate ramus dėl jo vertės kompensavimo vienu iš retų pradingimo atvejų.

Muitinės deklaracijos ir PAPILDOMI MOKESČIAI

Jei prekes siunčiate už savo šalies ribų, jums svarbu teisingai užpildyti muitinės deklaraciją. Importo šalies muitinėje šios formos nurodo, kas yra pakuotės viduje, kiek tai kainuoja, ar tai prekė ar dovana.

Jei prekei atvykus į gavėjo šalį, jai bus taikomi papildomi mokesčiai ir už juos bus atsakingas pirkėjas (gavimo metu teks susimokėti), informuokite jį apie tai iš anksto.

Prekių sandėliavimas

Sandėliai gali tapti puikia alternatyva prekių pristatymui: sandėliuojant, daugeliu atveju, jūsų sandėliavimo partneris pats pasirūpina prekės pristatymu ir/ar grąžinimu.

Privalumai

  • Mažesnės siuntimo kainos. Kadangi iš sandėlių siunčiami dideli siuntinių kiekiai jie turi žymiai geresnes siuntimo kainas ir/arba yra integruoti su didžiosiomis logistikos kompanijomis, kas suteikia prieigą prie didelės siuntimo pasirinkimų galimybės.
  • Trumpesnis pristatymo laikas. Strategiškai teisingai pasirinkę partnerius, būsite garantuoti, kad jūsų prekė atsidurs arčiau pirkėjo.

Trūkumai

  • Prekės ženklo patirtis. Kai pakuotė yra jūsų prekės ženklo išskirtinė savybė (kaip „Trunk Club“), kai esate “Made to order” kūrėjas, sandėliuose galite prarasti tapatybę.
  • Papildomi mokesčiai. Pradėję sandėliuoti savo prekes, turėsite mokėti sandėliavimo, paėmimo bei pakavmo mokesčius.

Pabaigai

Akivaizdu, kad siuntimas yra iššūkis e-komercijos įmonėms. Kiekvienas verslas turi savo ypatumų, todėl sukurti vienodų taisyklių visiems neįmanoma.  Tiesiausiojo kelio atradimas jums užtruks laiko, tačiau tai – būtina. Atradę kad ir geriausias galimybes, nesustokite – reguliariai peržiūrėkite savo strategiją, pakuotes, partnerius ir siuntėjus.

Įrašas padarytas remiantis Thea Earl (kartu su Mike McGuire ir Desirae Odjick)  straipsniu  „The Beginner’s Guide to Ecommerce Shipping and Fulfillment“ , Shopify 2018-05-06.