tekstas

Nuo 2021 m. sausio 1 d. baigia galioti pereinamasis BREXIT laikotarpis, keičiasi siuntimo į Jungtinę Karalystę tvarka bei kainos. Kai kuriems užsienyje prekiaujantiems verslams Jungtinės Karalystės rinka yra viena pagrindinių, tad natūralu, jog norisi kuo greičiau  prisitaikyti prie naujų siuntimo sąlygų.

Todėl informuojame jus apie duomenis, kuriuos po Naujųjų turėsite pateikti prie JK adresuotos siuntos.

Siuntimas į Jungtinę Karalystę nuo 2021 m. sausio 1 d.   Privaloma pateikti informacija

Siuntimo duomenys

Siuntėjas
  • Įmonės pavadinimas arba vardas, pavardė
  • Adresas (gatvė, namas, buto numeris, miestas)
  • Pašto kodas
  • Kontaktiniai duomenys: telefono numeris, elektroninis paštas
Siuntėjas
  • Įmonės pavadinimas arba vardas, pavardė
  • Adresas (gatvė, namas, buto numeris, miestas)
  • Pašto kodas
  • Kontaktiniai duomenys: telefono numeris 
Papildomi dokumentai (prie siuntos)
  • Licencijos, leidimai (jei reikalinga)

Duomenys komercinei sąskaitai / pro formai

  • Teisingas prekės aprašymas
  • Prekės (-ių) HS kodas
  • EORI kodas:
    • Kodo nereikia, jei asmuo siunčia asmeniui (C2C)
    • Reikia nurodyti siuntėjo EORI, jei įmonė siunčia asmeniui (B2C)
    • Nurodykite siuntėjo ir gavėjo EORI, jei įmonė siunčia įmonei (B2B)
  • HMRC (SPRN) siuntėjo numeris (0-135 GBP  prekėms, kurias įmonė parduoda asmenims, B2C)
    • Nereikia, jei už jus mokestį surenka el. komercijos platforma
    • Reikia, jei turite savo asmeninę parduotuvę ar parduodate tiesiogiai
  • PVM kodas (gavėjo, kai įmonė parduoda įmonei, B2B)
  • Prekių vertė
  • Siuntos numeris

Kyla klausimai, kam reikalingas EORI, kur jį gauti, kaip reikės (ir ar reikės) mokėti PVM Jungtinei Karalystei? Tolimesniuose skyriuose plačiau paaiškinsime pasikeitimus, o įrašo pabaigoje pateiksme trumpą atmintinę, kaip pasiruošti prekybai po BREXIT.

Grįžta muitinės procedūros

Nors derybos tarp ES ir Jungtinės Karalystės tebevyksta, kai kurie pakeitimai (pvz. muitinės formalumai) įsigalios nepriklausomai nuo to, ką prieš Naujuosius sutars politikai.

Kiti pokyčiai, tokie kaip mokesčių mokėjimo tvarka dar nėra iki galo aiškūs. Tačiau labai tikėtina, kad Jungtinei Karalystei tapus „trečiąja šalimi“ ir išėjus iš derybų be susitarimo, bus taikomi papildomi mokesčiai, kai kurių prekių apribojimai.

Jei jau prekiaujate už ES ribų (pvz. Norvegijoje ar Šveicarijoje), papildomos informacijos teikimas muitinei jums nebus didelė naujiena. Tačiau jei iki šiol dirbote tik ES teritorijoje, teks labiau pasiruošti.

Eksportuodami į Jungtinę Karalystę turėsite pateikti muitinei skirtus dokumentus, tokius kaip prekių sąrašas, komercinė sąskaita arba pro forma.

„Siuntiko“ savitarnoje dokumentai bus generuojami automatiškai – jums tereikės nurodyti papildomą informaciją, kurią aptariame žemiau.

EORI kodas

EORI yra ekonominės veiklos vykdytojų registracijos ir identifikavimo kodas, reikalingas įmonėms tiek eksportuojant, tiek importuojant iš ne ES šalų.

Jei po Naujųjų asmuo kitam asmeniui (C2C) siųs siuntą į Jungtinę Karalystę, šio kodo taip pat nereikės. Tačiau įmonės nuo 2021 m. sausio 1 dienos be jo gali nepraeiti muitinės.

EORI klausimais konsultuoja ir kodus išduoda Lietuvos respublikos muitinė. Jos svetainėje rasite teritorinių muitinių kontaktus ir prašymų formas.

HS kodas

HS (arba HTS, lietuviškai STS) – tai suderintos sistemos tarptautinė prekių klasifikacija, kurią sukūrė Pasaulio muitinių organizacija.

HS kodas yra šešiaženklis numeris, reikalingas norint nustatyti tinkamą prekės PVM ir/ar muito mokestį.

Jei nurodysite blogą HS kodą, ne tik neteisingai mokėsite mokesčius, tačiau taip pat rizikuosite gauti baudą ir netekti prekių. Todėl pasitikrinkite, ar teisingai klasifikuojate visas siunčiamas prekes iš anksto.

Prekės aprašymas

Svarstote, ką nurodyti aprašyme? Informuokite, kiek ir kokių prekių siunčiate, iš ko jos pagamintos, kam bus naudojamos.

Lakoniškų ar abstrakčių aprašymų laikai baigėsi: tam, kad siuntos greitai praeitų muitinę, vartokite aiškias bei tikslias sąvokas, venkite bendrybių (tokių kaip „automobilių dalys“ ar „drabužiai“), kurios gali sukelti klausimų, apie kokius daiktus yra kalbama.

Licencijos, apribojimai ir patikrinimai

Nuo sausio 1 d. įsigalioja prekių įvežimo į Jungtinę Karalystę pakeitimai, kurie gali turėti įtakos ir jūsų verslui. Būtinai pasitikrinkite:

  • Ar jūsų prekėms įvesti apribojimai?
  • Ar įvežant prekes reikalinga licencija?
  • Ar prekėms taikoma veterinarinė ar fitosanitarinė kontrolė?
  • Kokių kitų leidimų/dokumentų gali reikalauti muitinė?

Pasižiūrėkite, ar jūsų siuntimo paslaugų teikėjas neatnaujino draudžiamų siųsti prekių sąrašo iš savo pusės.

Jei matote, kad jūsų parduodamos prekės pakliūna į licencijuotų siuntų kategorijas, privalomus dokumentus turėsite pateikti su kiekviena siunta. Jei jūsų prekėms pritaikyti apribojimai ar tikrinimai, gali būti, kad prekių siuntimas į Jungtinę Karalystę kuriam laikui stos.

Mokesčiai ir siuntimo kainos

Deryboms dėl prekybos po BREXIT tebesitęsiant, sudėtinga numatyti konkrečius reikalavimus, kurie bus taikomi iš Lietuvos į Jungtinę Karalystę eksportuojamoms prekėms. Visgi, labiausiai tikėtina, kad bus pritaikytas PVM mokesčio tarifas, keisis mokesčių surinkimo tvarka.

Jei matote, kad jūsų parduodamos prekės pakliūna į licencijuotų siuntų kategorijas, privalomus dokumentus turėsite pateikti su kiekviena siunta. Jei jūsų prekėms pritaikyti apribojimai ar tikrinimai, gali būti, kad prekių siuntimas į Jungtinę Karalystę kuriam laikui stos.

PVM mokesčiai ir PVM mokėtojų kodai

Prekėms, kurias parduodate asmenims (B2C sandoriams) ir kurių vertė (neįskaičius transporto išlaidų ir mokesčių) yra nuo 0 iki 135 GBP,  ruošiamas PVM mokesčio tarifas.

Siekiant sumažinti JK muitinės apkrovas, mokestį pardavėjas turės surinkti sandorio metu. Be to, iki šiol galiojusios mokesčių lengvatos mažos vertės prekėms bus panaikintos.

Jei prekiaujate elektroninės komercijos platformose, tikėtina, kad šios platformos taps atsakingos už mokesčių surinkimą ir tai padarys už jus. Tačiau jei turite savo platformą ar kitu būdu parduodate prekes tiesiogiai, atsakingi būsite Jūs.

Verslas-verslui (B2B) sektoriuje numatoma kiek kitokia PVM mokesčio surinkimo priemonė: jei pirkėjas nurodys savo PVM kodą, jis mokės importo mokestį.

Daugiau informacijos ir PVM mokėtojų registracijos formas rasite Jungtinės Karalystės vyriausybės svetainėje.

Būtent dėl šių pasikeitimų, pildant siuntų dokumentus, siuntimo įmonės gali Jūsų prašyti nurodyti HMRC SPRN kodą ar Didžiosios Britanijos PVM mokėtojo kodą.  Reikalavimas visada nurodyti pirkėjo telefono numerį taip pat susijęs su mokesčių surinkimu.

Siuntimo į Jungtinę Karalystę kainos ir trukmė

Siuntimams po BREXIT atsinaujinus, padidės siuntimo kainos. Be to, dėl muitinės procedūrų, gali kiek pailgėti pristatymo trukmė.  Konkrečią informaciją šiais klausimais „Siuntiko“ klientams pateiksime jau netrukus.

Atmintinė: prekių siuntimas į Jungtinę Karalystę po BREXIT

  1. Išsiimkite EORI kodą ir pateikite jį, kai siųsite prekes.
  2. Siųsdami siuntą nurodykite tikslius HS prekių kodus.
  3. Pasiruoškite aiškiai ir detaliai aprašyti kiekvieną prekę. Siuntos dokumentuose detaliai nurodykite, kiek ir kokių prekių siųsite, iš ko jos pagamintos, kam bus naudojamos.
  4. Ar jūsų prekėms reikalinga licencija, ar taikomi kitokie prekių apribojimai? Jei reikia, išsiimkite būtinus leidimus.
  5. Sužinokite jūsų prekėms taikomus mokesčius ir rinkliavas. Jei jūsų įmonė parduoda prekę žmogui, išsiimkite HMRC SPRN kodą. Jei parduodate verslas-verslui principu, nurodykite pirkėjo PVM kodą (jis bus apmokestintas). Tikrinkite atnaujintus reikalavimus ES verslams, sekite oficialias naujienas apie eksporto į Jungtinę Karalystę sąlygas.