SEO meta aprašymai – kaip sudominti skaitytoją

Meta aprašymai (meta descriptions) – viena iš labiausiai galvą pasukti verčiančių SEO sričių. Tai – 320 spaudos ženklų santrauka, kuri nusako jūsų internetinės svetainės turinį. Paieškos sistemos šią santrauką rodo, kai meta apraše aptinka reikalingus raktažodžius. Meta aprašymai turi ir kitą funkciją – jie turi sudominti skaitytojus, kad šie norėtų spausti ant jūsų svetainės ir sužinoti daugiau.

Kai į paieškos laukelį įvedate tam tikrus žodžius, jūs esate automatiškai nukreipiamas į SERP (paieškos rezultatų puslapį). Atmetus reklamą, vaizdus ir video, šiame puslapyje matyti organiniai rezultatai: svetainių sąrašas, kuriame nurodyti pavadinimai ir trumpi aprašymai (būtent tai ir yra meta descriptions) po jais. Kad ir kokio ilgio santrauką norėtumėte  ten parašyti, paieškos sistema kiekienam iš šių aprašymų vis vien skirs tik po 320 ženklų.

Meta aprašymai dažniausiai yra labai paprasti tekstai, tačiau būtent paprastumas yra sudėtingiausia šios turinio kūrimo užduoties dalis: paieškos sistemos naudotojai beveik nesusimąsto, kodėl jie paspaudė ant vienos ar kitos svetainės, tad jums tenka iššūkis sutalpinti išsamų, aiškų ir patrauklų aprašą į vos porą sakinių.

Meta aprašymai konkrečiam produktui

Rašyti meta aprašymus produktų puslapiams yra lengviau nei namų puslapiui, juose svarbu tikslumas, o ne visuma. 

Kuriate meta descriptions mentelėms? Skaitytojas turi sužinoti, jog mentelė palengvins maisto gaminimo procesą. Parduodate žoliapjovę? Skaitantysis turi įsivaizduoti greitą ir lengvą jos kelionę per žolę.

SWL elgiasi drąsiai: jau pirmieji žodžiai, parašyti caps lock’u, nurodo, kad dauguma lipdukų nesilaiko taip ilgai, kaip jūs norėtumėte.  SWL pažada, jog jų parduodami lipdukai šią problemą išspręs. Didžiosios raidės aprašyme yra neįprastas sprendimas (dažnai vertinamas kaip klaida), tačiau būtent šioje vietoje toks pasirinkimas veikia.  

Likusi teksto dalis nebėra skirta atkreipti dėmesį – ja skaitytojui tiksliai nusakoma, kaip lipduką naudoti.

So Worth Loving pabrėžia, kad jų produkto išskirtinė savybė yra ilgaamžiškumas. Kita savybė, kurią suponuoja prekės ženklo ir internetinės svetainės pavadinimas – estetika ir šaunumas.  Taip aprašymas padeda skaitytojui lengviau vizualizuoti produktą.

Toliau sekančios detalės (geriausias priminimas, prisiklijuokite prie automobilio, nešiojamo kompiuterio, vandens buteliuko, kur bepanorėtumėte juos matyti) pasiūlo galimybes, kaip panaudoti produktą, ir kuo jis gali praversti.

Aprašymo pabaiga – irgi netradicinis sprendimas. Nors dalis SEO ekspertų kaip vieną svarbiausių taisyklių pažymi, jog sakiniai aprašyme turi būti pilni, šis pavyzdys vienas iš tų, kurie parodo, kaip ir pusė sakinio gali sudominti skaitytoją ir padidinti apsilankymų internetinėje svetainėje skaičių.

Svetainės Meta aprašymai

Apačioje matote pagr. puslapio (home page) meta aprašymą. Death Wish Coffee sutaupė keletą žodžių iš anksto pasirūpinę patraukliu prekės ženklu, kuriuo nusakomas jų parduodamas objektas (kava) ir idėja, kurią ši įmonė parduoda (hardcore ir humoras).

meta description brand

Apraše Death Wish pozicionuoja save lyderių gretose: leidžia skaitytojui sužinoti, jog yra e-komercijos parduotuvė, kuri sėkmingai parduoda savo pagrindinį produktą –  kavą (“top online kavos pardavėjas”). Tekste paaiškinta, ir kaip parduotuvė pateko tarp geriausių (parduodama etiškai, naudodama organiškus ingridientus ir užtikrindama, kad pirkėjas gautų geros, stiprios kavos puodelį. Galiausiai, Death Wish renkasi naudoti specifinius kavai skirtus terminus (“caffeine”, “blend“). Likusioje aprašymo dalyje pakartojamas pagrindinis Death Wish prekės ženklo konceptas – jų kava stipriausia. Taigi, aprašyme matyti keturi žodžiai susiję su kava, du – su įmonės pozicija ir trys teiginius pagrindžiantys argumentai. Tai – puikus copywriting‘o pavyzdys.

Prieš sėdant rašyti

Meta aprašymai turi atsakyti ką jūs parduodate ir kodėl pirkėjas turėtų pirkti būtent iš jūsų.  Kaip matėte Death Wish Coffee pavyzdyje,  svarbu pakartotinai pabrėžti savo prekės ženklo pridėtinę vertę. Tai yra pagrindinis dalykas, ką siūlo jūsų parduotuvė, ir tai yra priežastis, kodėl turėtų būti perkama iš jūsų.

Kaip ir su logo ar šūkiu, taip ir su meta aprašu nėra lengva. Gali tekti luktelti, kol jį sugalvosite. Gal jums save pozicionuoti padės tai, ką jau esate apie save girdėję iš klientų? Jei esate nauji, pasvarstykite, kas paskatino jus galvoti, jog šis verslas jiems patiks?

Pasakokite žmonėms apie savo verslą, formuluokite aprašą taip, kaip formuluotumėte pitch’ą: sukurkite keletą juodraščių, atsirinkite geriausią, neskubėkite, nes būtent šį tekstą jūsų klientai pamatys pirmiausia.

Kada rašyti meta description?

Tikite tuo ar ne, tačiau šis straipsnis tikrai neskatins jūsų perrašyti visus meta aprašymus. Google automatiškai kuria aprašus, kuriuos paima iš turinio. Turėdami laiko, juos galite optimizuoti pagrindiniam (ar keliems pagrindiniams) raktažodžiams – tačiau tai nėra taip lengva, nes jūsų skaitytojai atranda internetinę svetainę per daugybę skirtingų paieškos žodžių, o jų visų optimizuoti nepavyks. Be to, verslams  su šimtais (ar net tūkstančiais) puslapių, parašyti meta descriptions po kiekvienu jų būtų kone neįveikiama užduotis.

Todėl geriau orientuotis į tuos puslapius, kurie sulaukia didžiausio skaitytojų dėmesio (traffic) iš paieškos sistemų. Pasirinkite savo top 10 ar 20 puslapių, peržiūrėkite meta aprašymus ir paklauskite savęs, ar šiais tekstais tikrai parduodate produktą? 

 

Šis straipsnis buvo parašytas Billy Peery ir pirmąkart publikuotas Shopify, 2018-05-04.