Vartotojų „čia ir dabar“ – iššūkiai, su kuriais susiduria e-komercija

Išplėstinė „Think with Google“ paskelbta vartotojų įpročių analizė pabrėžia iššūkius, su kuriais vis dažniau susiduria e-komercija – visą pasaulį apėmusi skaitmenizacija bei globalizacija ištrynė ribas tarp vietos ir elektroninės prekybos. Vartotojų atlaidumas ilgam pristatymo laikui mažėja, impulsyvumas ir personalizuotų paieškų skaičius didėja, o noras gauti prekes ir paslaugas kuo greičiau tampa vis aktualesnis.

Atspėti pagrindinę šių didėjančių lūkesčių priežastį nėra sunku: tai mini kompiuteriai, besislepiantys kiekvieno mūsų kišenėse ar rankinėse – tiksliau, išmanieji telefonai. Norėdami patenkinti kasdienius poreikius, 3 iš 4 išmaniųjų telefonų naudotojų griebiasi šios priemonės pirmiausiai, nesvarbu, ar ieškotų dienos pietų, visuomeninio transporto ar patogių sportinių batelių.

Kur link juda e-komercija?

Žemiau pateiktame infografike matyti, kad paieškos „veikia dabar“ dažnumas per pastaruosius penkerius metus išaugo daugiau nei 4 kartus. Palyginimui, paieškos „darbo valandos“ dažnumas stipriai krito. Šis pokytis atspindi tiek paskutinės minutės sprendimus, tiek kritinius atvejus, tiek ir vis labiau įtemptą laiko vadybą.
Vartotojų įpročių tendencijos rodo, jog žmonės vis labiau tolina paslaugų ar prekių paiešką iki tos akimirkos, kai atsiranda neatidėlioti poreikiai (valgyti, miegoti, dovanoti, važiuoti ir t.t.). To pasekoje, noras patenkinti poreikį „čia ir dabar“ tampa svarbesnis nei vartotojų ištikimybė išmėgintoms paslaugoms ir produktams.

e-komercija

Think With Google: „Open Now” paieškų pokytis per daugiau nei dešimtmetį

Lyginant 2015-ųjų ir 2017-ųjų metų duomenis matyti, kad mobiliosios paieškos, susijusios su prekės išsiuntimu tą pačią dieną, padidėjo 120 %. Vietoje to, kad pakeliui į darbą užsuktų įsigyti konkrečios prekės, pirkėjai dabar griebiasi savo telefonų. Informacijos pasiekiamumas leido tiems, kurie negalėjo ar nenorėjo planuoti iš anksto, vienaip ar kitaip vis tiek įgyvendinti savo poreikius.

Pokytį atspindi ir atostogų bei kelionių planavimo įpročiai: su kelionėmis susijusios paieškos, kuriose yra žodis „šiandien” ar „šiąnakt” padidėjo 150 %. Taip žmonės reguliariai ieško skrydžių ar viešbučių.

e-komercija, express siuntimas, pristatymas tą pačią dieną

Think With Google. Paieškos, susijusius su pristatymu/išsiuntimu tą pačią dieną. Savaitės paieškos dažnio grafikas pagal paros valandas.

Galiausiai, metas suprasti kad jūsų klientu vienodai gali tapti „Planas iš anksto” Peteris, Iana „Ekspromtu” ar Larry „Paskutinė Minutė”. Nepaisant asmeninių organizacinių gabumų, jų lūkesčiai yra vienodi. Visus šiuos skirtingus vartotojus sieja nekantrumas itin paprastiems dalykams, apie kuriuos kartais nė nebegalvojate.

Ar žinojote, kad 53 % apsilankymų baigiami, jei internetinę svetainę „pakrauti“ užtrunka ilgiau nei sekundė, dvi? Ši problema aktuali visiems, nes kiekviena puslapio vėlavimo sekundė kainuoja 12 % prekių konversijos reitinge. Todėl, jei dirbate 40 val. per savaitę ar savo prekes pristatote per keletą dienų vietoje vienos, tai bent jau įsitikinkite, jog jūsų internetinė svetainė yra paprastai valdoma, patraukli ir lengvai prieinama.

Parengta pagal Think With Google
Micro-Moments Now: Why expectations for ‘right now’ are on the rise (Lisa Gevelber);
The Rise of Personal Search