Prekių pakuotės: kaip ir kada verta į jas investuoti?

Aprangos prekės ženklo „Bonobos” įkūrėjas Andy Dunn yra pasakęs: „Visada prisiminkite, kad dirbate ne e-komercijos kompanijai, o prekės ženklui; e-komercija – tai tik vienas jo viešinimo kanalų.“

Parduodami prekes internetu arčiausiai kliento būnate tą akimirką, kai gaminys atsiduria jo rankose. Tada akimirksniu įvertinamas tiek pats daiktas, tiek jo pristatymas, tiek ir visas jūsų verslas. Tad kada jūs paskutinį kartą galvojote apie tai, koks yra pirmasis kliento įspūdis gavus jūsų prekę?

Anot Dotcom Distribution tyrimo, 4 iš 10 pirkėjų dalinasi juos nustebinusia pakuote socialiniuose tinkluose – dažniausiai facebook (83 %). Daugiau nei pusė linkę pakartotinai pirkti iš premium įpakavimą pasiūliusių pardavėjų.

Prekių pakuotės paįvairinimas

Iš pardavėjo perspektyvos įpakavimas labiau suvokiamas kaip būdas apsaugoti prekę nuo apgadinimo. Tačiau neturint kitokio tiesioginio kontakto su pirkėju, svarbu įvertinti kiekvieną galimybę atkreipti jo dėmesį. Praeitame įraše aptarėmė „TrunkClub” – įmonę, kuri į gaminių įpakavimą, pažvelgė itin rimtai ir investavo į dėžę-„lagaminą”, atspindintį išskirtinį jų prekės ženklą ir paslaugą –  asmeninio stilisto išrinktų drabužių prenumeratą. Rūbai ir avalynė skrynioje „supakuoti” kelionei, o šalia pridėta ranka užrašyta kortelė paaiškinanti stilisto pasirinkimą.

Nenuostabu, kad tokiu įpakavimu norisi dalintis: youtube pilna video, kaip (niekieno nepaskatinti) klientai išpakuoja savo „Trunk Club” mėnesio aprangos prenumeratą ir ją aptaria. „Trunk Club” sutaupo lėšų reklamai, kadangi klientai prekės ženklą reklamuoja patys kartu su video dalindamiesi svetainės SEO naudingomis nuorodomis.

prekių pakuotės

Į ką atkreipti dėmesį?

Nors aukščiau aprašytas marketingo pavyzdys toli gražu nėra pritaikomas visiems, skirti dėmesio pakuotei privalo ne tik vienetiniu gaminius parduodantys kūrėjai – kiekvienas gali atrasti, kur truputį „pasitempti“.

  • Dėžė – pirmasis dalykas, kurį pastebi klientas. Visgi, pakeisti tradicinę siuntimo dėžę kainuoja daug. Be to, tradicinė balta arba ruda tvirto popieriaus dėžė yra pigi, tvirta ir patvari.
  • Dovanų popierius prideda žavesio išpakavimo procesui.
  • Užpildas – tradiciškai naudojamas putos ar burbulinio popieriaus užpildas. Ir, nors pastarasis daugumai šios planetos gyventojų yra kone toks pats laukiamas kaip ir pats gaminys, pripažinkime, vizualiai jis nėra labai patrauklus.  Apsvarstykite alternatyvas, tokias kaip spalvingas smulkintas popierius ar plaušas.
  • Lipdukai – nebrangus ir praktiškas pasirinkimas norint išskirti savo produktus iš kitų. Lipdukus galima panaudoti daugybe skirtingų būdų, jais užklijuoti dovanų popierių, papuošti siuntimo dėžę.
  • Reklaminė spauda / Vizitinė kortelė gali tapti nebrangia promo detale jūsų verslui: nurodykite ant jos nuolaidos kodą ateinančiam apsipirkimui, įtraukite naudojimosi instrukciją.
  • Čekis – standartiškai kartu su preke yra atsiunčiamas. Tačiau jis tikrai neprivalo būti tik nuobodus popieriaus lapelis įmestas į dėžę: pagalvokite apie aukšto lygio restoranus – kaip sąskaitos pristatomos ten?
  • Atvirutė – puikus būdas startuoliams bei nedidelėms įmonėms išsiskirti iš konkurentų.
  • Lipni juosta – būtent ši pakuotės detalė dažniausiai yra maskuojama. Visgi,  ji taip pat gali tapti išskirtiniu jūsų verslo prekės ženklu.
  • Ar kada pagalvojote apie dovanėles prie brangių prekių? Jei paieškos langelyje įvestumėte „GameKlip Smarties“, gautumėte kelis tūkstančius rezultatų apie žmonių patirtis  „GameKlip” pakuotėje radus „Rocket“ saldainių.
  • Mėginukas – šalia kliento užsakymo galite pridėti naujo produkto mėginėlį (ir taip pranešti apie jo atsiradimą).

Planavimas atsiremia į kainą

Pagrindinė priežastis renkantis vieną ar kitą įpakavimą galiausiai lieka kaina. Kaina, kuri skaičiuojama ne tik finansais, bet ir laiku, praleistu planuojant, pakuojant ir administruojant siuntas.

Paskaičiuokite, kiek įpakavimui išleidžiate dabar, paimkite vidutinio krepšelio vidurkį, pelno maržas ir pagal tai spręskite, koks yra geriausias sprendimas, kurį galite priimti konkrečioje situacijoje. Gal jūs galite sau leisti visiškai pakeisti įpakavimą? O gal jums užteks sąlyginiai nebrangaus lipduko, kurių didelį kiekį nebrangiai galite užsakyti vietinėje spaustuvėje? Realistiškai atsakykite sau: ar planuojami rezultatai atpirks išlaidas?

Jei taip, tada metas veikti!