Prekių aprašymai el. parduotuvėse: 6 dažniausiai pasitaikančios klaidos

Redaguodami el. parduotuvės tekstus svarstote, ar jūsų daromi pakeitimai teisingi. Ar pakanka to, kad kūrybos procese atkreipėte dėmesį tik į teksto skaitomumo rodiklį ir paieškos algoritmus?  Ar rašyti atsižvelgiant į rinkos lyderius? O gal adaptuoti tekstą numanomiems  pirkėjams?

Atsakymai slypi Shopify parengtame dažniausiai pasitaikančių turinio klaidų sąraše.

  • Per daug akcentuojate produkto savybes

Kaip pardavėjas ar verslo savininkas, jūs labai norite pasidalinti savo kuriamo produkto unikaliomis savybėmis bei puikia technine charakteristika. Bet žinote ką? Pirkėjams įdomiau, kokią realią vertę jie gaus įsigiję prekę. Paaiškinkite tai.

Prieš pradėdami kurti tekstą, pasidarykite sąrašą – išskirkite svarbiausius produkto privalumus ir iš to sekančią naudą pirkėjams. Tik tada rašykite.

Pavyzdžiui, jei parduodate prabangią patalynę, nepamirškite įterpti sakinį apie tai, kaip puikiai joje išsimiegama. Jei siūlote išmaniąją orkaitę, pridėkite, jog jos kepimo programos padės paruošti pietus greičiau ir be streso.

  • Kalbos apie nieką

Skaitydami produktų aprašymas nuolat susiduriate su rinkos lyderiais ir inovatyvumu? Ar esate save pagavę svarstant, kiek tokių lyderių išties yra kažkuo reikšmingi?

Įspūdingi apibrėžimai šiais laikais nieko nebestebina, nes juos vartoja kiekvienas. Pirkėjus jie blaško, be to, atima vietą, kurioje galėtų būti užrašyti svarbūs teiginiai – skaičiai, faktai.

Peržvelkite savo aprašymus kritiškai, pabandykite sau atsakyti, ką jie reiškia. Jei tikslaus atsakymo negaunate, vadinasi, tokie prekių aprašymai tiesiog nereikalingi: ištrinkite, perfrazuokite, patikslinkite.

NE. Inovatyvaus dizaino biuro kėdės, kurias pagamino pasaulinio lygio produktų kūrėjai.

TAIP. Biuro kėdes su juosmens atrama parduotos ir naudojamos daugiau nei 150 000 JAV įmonių.

  • Per daug būdvardžių

Būdvardžiai padeda apibūdinti prekę, tačiau jų lengva padauginti. Per daug būdvardžių paverčia tekstą sudėtingu skaityti.

NE. Lengvi, romantiški, klasikiniai – ši virtuvės reikmenų kolekcija atrodo unikaliai ir moderniai, todėl ji puikiai tiks kiekvienai virtuvei.

TAIP. Romantiška virtuvės reikmenų kolekcija tinka kone kiekvienai virtuvei.

  • Apsiribokite vienu, tiksliausiai produktą nusakančių būdvardžiu prieš daiktavardį.
  • Nevartokite būdvardžio tam, kad nusakytumėte nuotraukoje ir taip matomą dalyką.
  • Naudokite emocijas nusakančius žodžius. Paieškokite sinonimų nusibodusiems “geras”, “gražus” ar “išskirtinis”. Pasvarstykite, ką vartoti vietoje jų. Gal jūsų produktas “žavus”? Gal “akinantis”? O gal “prikaustantis dėmesį”?
  • Per daug sausų faktų

Lygiai taip kaip gražių kalbų, galite padauginti ir faktinės informacijos. Žmonės negalvoja vien abstrakčiais terminais: jiems reikia istorijų, kurios tekstą paverčia prasmingu.

“Faktai istorijoms suteikia pagrindą. Istorijos duoda faktams rekšmę.”— Lee Lefever

Tai nereiškia, kad prekių aprašymai turi tapti novelėmis – istorija gali būti itin trumpa. Tarkime, parduodate biuro kėdę su stuburo atrama. Įterpkite sakinį, kad kėdė skirta tiems, kurie jau yra išbandę daugybę skirtingų biuro kėdžių, bet vis dar negali atsikratyti nugaros skausmo.

Naujienose  (parduotuvės updat’e, instagram’e ar facebook žinutėje) papasakokite trumpą vartotojo “sėkmės” istoriją.

  • Įsitikinkite, kad jūsų istorijos konkrečios. Neišsiplėskite – jums reikia tik 1-2 paprastų idėjų.
  • Nekalbėkite apie savaime suprantamus dalykus. Nekopijuokite konkurentų, venkite to, kas jau aprašyta. Rasite kitą nišą, kuri dar nepapasakota, ir išskirkite ją.  Pavyzdžiui, jei didžioji dalis čiužinių apibūdinami, kaip itin lengvi, padedantys išvengti nugaros skausmo ar patogiai išsimiegoti, tai gal jums vertėtų papasakoti, kad jūsų parduodamas čiužinys  telpa į nedidelį automobilį, yra lengvai transportuojamas? Kad jis nepamainomas jaunai porai, kuri turistauja, keliauja ar kraustosi iš vienos vietos į kitą?
  • Jokių asmeniškumų

Esate smulkus verslas, bet mokotės iš didžiųjų? Nedarykite klaidos – didelės e-komercijos platformos savo klientus vertina skaičiais – kiek apsilankė, kiek paspaudė, kiek nusipirko. Jiems nėra gyvybiškai svarbu dominti, pritraukti, palaikyti ar įkvėpti pirkėją – jie tiesiog parduoda. Niekam neįdomu kalbėtis su beveidėmis korporacijomis, tačiau jos greitai ir paprastai teikia paslaugas. Jų produktų aprašymai tikslūs, paprasti, beasmeniai.

Jei esate smulkus verslas, tai jūs – alternatyva. Parduokite pridėtinę vertę. Bendraukite su klientu kaip su žmogumi, esančiu šalia. Padėkite, sudominkite, patarkite.

Nekopijuokite rinkos lyderių komunikacijos metodų aklai:  nebijokite rašyti pirmuoju asmeniu, atkreipkite dėmesį į tai, kaip bendraujate su pirkėjais, kurkite įspūdį, kurio jie negavo apsipirkinėdami didelėse platformose.

Reguliariai įvertinkite, kas yra jūsų pirkėjai, ir pabandykite išskirti, kokio bendravimo pobūdžio jie norėtų. Rašykite konkretiems asmenims, kalbėkite žodžiais, kuriuos jie vartoja, akcentuokite tai, kas jiems galėtų daryti įspūdį.

  • Prekių aprašymai atsiranda per penkias minutes

Net profesionalūs turinio kūrėjai neparašo žinutės iš pirmo karto. Jie planuoja. Rašo. Taiso. Kodėl jūs, priešingai nei copywriting’o genijus, stengiatės kuo greičiau paspausti „publish”?

Įsivaizduokite, kad prieš jus stovi jūsų mėgstamiausias pirkėjas. Perskaitykite savo tekstą ir įvertinkite: ar tas pirkėjas nesijuoks iš išpūstų frazių? Ar nepradės naršyti telephone, nes jam nuobodu?

  • Kokias abejones jūsų pirkėjas turės prieš pirkdamas jūsų produktą? Ar savo parduotuvėje galite jas išsklaidyti?
  • Ar pagrindėte prekės kainą paaiškindami pridėtinę vertę, kurią jūsų produktas kuria?
  • Koks pirkėjų susidomėjimo (engagement) rodiklis? Ar iš tikrųjų adresuojate žinutes savo pirkėjams?
  • Ką dažniau vartojate: “aš” ir “mes” ar “tu” ir “jūs”?
  • Įsitikinkite, kad kiekviename produkto aprašyme yra bent po vieną tiksliai nusakytą privalumą, kurį pirkėjas gaus.
  • Ištrinkite nereikalingus žodžius. Sumažinkite būdvardžių skaičių. Atsisakykite “tik”, “tikrai” ir kitų dalelyčių, kurios neturi reikšmės.
  • Perskaitykite tekstą nuo galo – tai padeda pastebėti gramatines klaidas. Dar geriau: paprašykite kolegos profesionalo, kad perskaitytų jūsų tekstą.

Jūs neprivalote būti rašytojas. Būkite geras redaguotojas. Taisykite klaidas. Domėkitės savo pirkėjais. Tobulinkite tekstus pagal jų poreikius.