DUK

1. Siuntimo kainos

Kaip sužinoti siuntimo kainą?

Prisijungę prie Siuntiko savitarnos (siusk.siuntikas.lt) meniu laukelyje išsirinkite Skaičiuoti kainą kategoriją, punktą Skaičiuoti kainą. Pasirinkite adresą, iš kurio siųsite siuntą. Gretimame laukelyje įrašykite Gavėjo šalį, miestą ir pašto kodą.

Žemiau įrašykite tikslius supakuotos siuntos matmenis – ilgį, plotį, aukštį – bei svorį. Pasirinkite dieną, kai norite, kad pas jus atvyktų kurjeris. Įrašykite siuntos vertę ir paspauskite Skaičiuoti kainą.

Atsiradusioje lentelėje su galimais siuntimo būdais išsirinkite geriausią variantą ir paspauskite Užsakyti.

Daugiau informacijos, kaip išsiųsti siuntą per Siuntiko savitarną rasite čia.

Ar muito mokesčiai įskaičiuoti į siuntimo kainą?

Ne. Kiekviena užsienio valstybė turi savo importo mokesčių tvarką (įskaitant ir muitus). Prieš siųsdami prekes į trečiąją šalį, išsiaiškinkite, kas ir  kokius importo mokesčius turės sumokėti.

Ar būtina pateikti pakuotės matmenis ir tikslų svorį?

Taip. Siuntimo kainų pasiūlymai nustatomi atsižvelgus į pakuotės matmenis (pagal juos skaičiuojamas tūrinis svoris) bei realųjį svorį, tad privalu nurodyti abu.

Jei bent vieną iš duomenų praleisite ar pateiksite netiksliai, skaičiuoklė negalės nustatyti realios siuntimo kainos. Taip rizikuosite, kad siuntimo metu permatavus bei persvėrus jūsų siuntą paskirstymo punktuose, siunta bus apmokestinta papildomai.

Į viršų

2. Siuntiko savitarna

Ar užsiregistravus savitarnoje iškart galima siųsti siuntą?

Galima, tačiau rekomenduojame pirma susisiekti su klientų aptarnavimo skyriumi elektroniniu paštu info@suntikas.lt arba telefonu 8 616 777 37. Klientų aptarnavimo skyrius priskirs jums kodą ir patikrins, ar suvesti registracijos duomenys teisingi.

Ar registracija Siuntiko savitarnoje mokama?

Ne. Registracija savitarnoje nemokama.

Ar prieš pradedant naudotis savitarna reikia sudaryti sutartį su Siuntiku?

Registruodamiesi Siuntiko platformoje patvirtinate, kad laikysitės numatytų paslaugų teikimo taisyklių. Todėl norėdami siųsti siuntą neprivalote sudaryti nuolatinio kliento sutarties.

Tačiau skiriasi klientų be sutarties ir nuolatinių klientų paslaugų apmokėjimo sąlygos. Klientai be sutarties išankstinę sąskaitą faktūrą už siuntimą turi apmokėti iki atvykstant kurjeriui.

Sutartį sudariusiems klientams  apmokėjimo sąlygos yra palengvintos, t.y.  siuntimo išlaidos apmokamos po išsiuntimo, sąskaita už paslaugas išrašoma du kartus per mėnesį.

Sutartis su Siuntiku neįpareigoja siųsti tam tikro siuntų skaičiaus – kiek siuntų ir kaip dažnai siųsite priklauso tik nuo jūsų.

Tapti nuolatiniu klientu galite susisiekę su Siuntiko klientų aptarnavimo skyriumi.

Į viršų

3. Paslaugos užsakymas

Ar suformavus dokumentus iškart iškviečiamas kurjeris?

Nebūtinai, priklausomai nuo to,  kurią siuntimo paslaugą pasirinksite.

Jei siuntėte su DHL
Suformavę siuntą savitarnoje, būsite perkelti į langą, kuriame matysite visą siuntos informaciją ir galėsite atsisiųsti  siuntos dokumentus. Šiame lange taip pat pamatysite mygtuką Iškviesti kurjerį. Tada, kai paspausite šį mygtuką, kurjeris bus iškviestas.

Jei naudojatės kitomis siuntimo paslaugomis
Norėdami, kad suformavus siuntą nebūtų iškviestas kurjeris, turite apie tai nedelsdami pranešti Siuntiko klientų aptarnavimo skyriui (tel. 8 616 77737 arba info@siuntikas.lt). Kitu atveju kurjeris bus iškviestas jūsų nurodytą dieną.

Aš galima pakeisti kurjerio atvykimo laiką bei vietą?

Taip. Pakeisti kurjerio atvykimo datą ir vietą galite tol, kol kurjeris dar neišvyko paimti siuntos.

Jei norite pakeisti siuntos paėmimo datą ar adresą, susisiekite su Siuntiko klientų aptarnavimo skyriumi.

Iki kada pateikti užsakymą, kad kurjeris atvyktų tą pačią dieną?

Tai priklauso nuo siuntos paėmimo vietos ir užsakytų siuntimo paslaugų.

Siunčiantys per DHL ir gyvenantys Vilniuje, kurjerį tai dienai gali išsikviesti iki 17.00 val.  Gyvenantys Kaune – iki 16.00 val.

Kiti didžiųjų miestų gyventojai (Šiauliai, Panevėžys, Klaipėda) kurjerį tai dienai gali iškviesti iki 13.30 val.

Kretingiečiai ir plungiškiai iki 10.00 val. ryto, o rajonų gyventojai iki 9.00 val. ryto.

Kitomis siuntimo paslaugomis besinaudojantys klientai miestuose kurjerį gali iškviesti iki 14.30 val., o gyvenantys rajonuose iki 9.00 val. ryto.

Jei kurjerį kviečiate tai dienai, ypač jei darote tai pirmąkart, rekomenduojame paskambinti klientų aptarnavimo skyriui ir gauti detalesnę informaciją apie vėliausius kiekvienos siuntimo įmonės kurjerių atvykimo laikus.

Ar galima pakeisti siuntimo paslaugą?

Taip, pasirinktą siuntimo paslaugą galima keisti, kol siuntos nepaėmė kurjeris. Vėliau siuntimo paslaugos pakeisti nebegalima.

Ar siuntos automatiškai apdraudžiamos?

Ne. Siuntų draudimas kainuoja papildomai, draudimo kaina priklauso nuo siuntos gavėjo šalies bei siuntos vertės. Jei norite siuntos su draudimu, susisiekite su Siuntiko klientų aptarnavimo skyriumi.

Kada ir kaip apmokėti siuntimą?

Klientai be sutarties ir nauji klientai elektroniniu paštu gauna išankstinę sąskaitą faktūrą, kurią turi apmokėti iki siuntos paėmimo.

Nuolatiniai klientai, kurie pasirašo sutartį su „Siuntiku“, 2 kartus per mėnesį gauna sąskaitą-faktūrą už išsiųstas siuntas.

Gautą sąskaitą reikia apmokėti per 5 kalendorines dienas. Sąskaitos neapmokėjus, skaičiuojami 0,2% delspinigiai nuo sumos už kiekvieną uždelstą dieną.

Sudarius sutartį nėra minimalaus privalomo siuntinių kiekio mėnesiui. Tapti nuolatiniu klientu galite susisiekę su klientų aptarnavimo skyriumi.

Į viršų

4. Siuntos paėmimas

Ar kurjerio iškvietimas kainuoja papildomai?

Ne. Kurjerio iškvietimas paimti siuntą yra siuntimo paslaugos dalis, todėl ji papildomai nekainuoja.

Jei iškvietėte kurjerį ir jo atvykimo metu nebuvote vietoje, galite iškviesti kurjerį pakartotinai, kitai dienai. Tokiu atveju turite susisiekti su Siuntiko klientų aptarnavimo skyriumi ir pranešti apie pakartotiną kurjerio iškvietimą.

Jei klaidingi iškvietimai kartojasi, klientas apmokestinamas 2.50 Eur už kiekvieną klaidingą iškvietimą.

Ar siuntos surenkamos savaitgaliais bei švenčių dienomis?

Ne. Savaitgaliais ir švenčių dienomis nevykdomas nei siuntų surinkimas, nei pristatymas.

Ar privaloma atsispausdinti siuntimo dokumentus prieš atvykstant kurjeriui?

Taip. Siuntos dokumentus privaloma atsispausdinti ir pritvirtinti prie siuntos prieš atvykstant kurjeriui.

Ar reikia atsispausdinti sąskaitą?

Sąskaitą privaloma atsispausdinti, jei ją gavote kartu su važtaraščiu.

Kuriuos siuntimo dokumentus reikia pritvirtinti prie siuntos?

Dokumentų tvirtinimas ant pakuotės priklauso nuo pasirinktos kurjerių kompanijos.

Jeigu siunčiate pirmą kartą, kreipkitės į klientų aptarnavimo komandą. Mes paaiškinsime, kuriuos dokumentus tvirtinti prie siuntos.

Ką daryti jei pamiršau pridėti reikiamus siuntimo dokumentus?

Susisiekite su UAB Siuntikas klientų aptarnavimo skyriumi telefonu arba elektroniniu paštu.

Ar galima kurjeriui sumokėti grynaisiais?

Ne. Visi apmokėjimai atliekami pavedimu, per Siuntiką. Sumokėti grynaisiais nėra įmanoma.

Ar kurjeris permatuos mano siuntą?

Ne. Visos siuntos yra permatuojamos ir persveriamos siuntų surinkimo punktuose. Kurjeriai šių veiksmų neatlieka.

Jeigu siuntą permatavus matmenys ar svoris neatitiks nurodyto, tada keisis siuntimo kaina. Siunta gali būti sustabdyta iki Užsakovas atliks papildomą apmokėjimą.

Ką daryti jei kurjeris atvyko pasiimti siuntos, bet manęs nerado?

Susisiekite su Siuntiko klientų aptarnavimo skyriumi ir praneškite, kad tą dieną nepavyko atiduoti siuntos. Kurjeris bus iškviestas pakartotinai, kitai dienai.

Į viršų

5. Siuntos pristatymas

Kiek laiko siunta keliauja iki gavėjo?

Siuntos tranzito laikas priklauso nuo gavėjo šalies.

Preliminarius siuntų pristatymo terminus galite matyti siusk.siuntikas.lt savitarnoje. 

Pandemijos metu šie terminai yra tik orientaciniai, nes dėl nuolat kintančių pristatymo sąlygų siuntimo įmonės negali garantuoti tikslaus siuntos pristatymo termino. 

Ar galima pakeisti gavėjo adresą?

Taip, tačiau gavėjo adreso pakeitimas kainuoja papildomai, nes taikomas siuntimo tarifas tarp trečiųjų šalių.

Dėl adreso pakeitimo kreipkitės į Siuntiką telefonu 8 616 777 37 ar el. paštu info@siuntikas.lt

Ar siuntos siuntimą galima sustabdyti?

Taip. Prašome kuo skubiau kreiptis į Siuntiką telefonu 8 616 777 37 ar el. paštu info@siuntikas.lt. Kai siunta išvyksta iš Lietuvos, ją galima stabdyti paskirties taške.

Kiek kartų gavėjui bandoma pristatyti siuntą, ar papildomi mėginimai kainuoja papildomai?

Siuntą papildomai mėginama pristatyti 1-2 kartus.

Bandymai pristatyti siuntą papildomai nekainuoja, jeigu gavėjas nepakeičia pristatymo adreso.

Jei siuntos pristatyti nepavyksta, ji grąžinama į vežėjo sandėlį, o Siuntikas siuntėjo prašo papildomos informacijos, ką daryti su siunta.

DHL siuntas galima administruoti per On Demand Delivery sistemą.

Ar taikomi papildomi mokesčiai, jei siunta grįžta?

Jeigu siunta grąžinama iš ES, taikomas mokestis tik už siuntos grąžinimą (importo kaina 10 procentų didesnė nei eksporto).

Jeigu siunta grąžinama iš trečiųjų šalių, taikomas papildomas dokumentų tvarkymo mokestis bei mokestis už siuntos grąžinimą (importo kaina 10 procentų didesnė nei eksporto).

Į viršų

6. Dingusios ar apgadintos siuntos

Kaip pateikti pretenziją dėl dingusios ar apgadintos siuntos?

Pretenziją pildo UAB Siuntikas. Jums reikia perduoti visą informaciją t.y. daikto vertę įrodantį dokumentą bei nuotraukas, kuriose būtų matomi transportavimo metu atsiradę pažeidimai.

Kai kuriais atvejais prašome pateikti daugiau informacijos, dėl papildomų dokumentų klientą informuojame individualiai.

Per kiek laiko nuo siuntos pristatymo ar dingimo galima teikti pretenziją?

Jei norite pateikti skundą dėl siuntos apgadinimo, prašome kreiptis į Siuntiką ne vėliau nei per 30 kalendorinių dienų nuo siuntos gavimo.

Pasimetus Deutsche Post (Global Mail) siuntai, prašome kreiptis dėl pretenzijos praėjus 30 d.d., jei neatsinaujina siuntos sekimas.

Naudojantis visų kitų kurjerių paslaugomis, dėl siuntos dingimo galima kreiptis praėjus kelioms dienoms nuo siuntos užlaikymo dienos, jei neatsinaujino siuntos sekimo funkcija

Ar kompensuojama visa deklaruota siuntos vertė apdraustai siuntai?

Kompensacijos suma draustoms siuntoms nustatoma pagal siuntos vertę arba siuntos taisymo išlaidas.

Ar siekiant kompensacijos būtina turėti ir pateikti apgadinto daikto nuotraukas?

Taip, nes draudimo kompanija turi teisę reikalauti daikto įpakavimo bei po transportavimo atsiradusių pažeidimų nuotraukų.

Ar nedraustos siuntos irgi gali pretenduoti į kompensaciją?

Taip. Jei siunta nebuvo drausta, tada šalių atsakomybę dėl krovinio ar Siuntos praradimo, vėlavimo bei pretenzijų pateikimo tvarką nustato CMR konvencija (gabenant kelių transportu), Varšuvos konvencija ir IATA taisyklės (gabenant oro transportu), Hagos-Visbių tarptautinė konvencija (gabenant jūrų transportu).

Dėl tikslesnės informacijos apie kompensacijas kreipkitės į Siuntiko klientų aptarnavimo skyrių.